Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 18 Квітня 2024, 02:54:23

Персональний сайт Владілени Володимирівни Молчан

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

РЗМ „Україна моя, Україна, я для тебе на світі живу"

 „Україна моя, Україна, я для тебе на світі живу".


Письмовий твір-роздум на основі власного досвіду на тему „Україна моя, Україна, я для тебе на світі живу".

Mета: формувати уміння й навички створення творів- роздумів на основі власного досвіду;
розвивати усне мовлення; виховувати почуття гордості за приналежність до українського народу, любов і повагу до рідної мови.

Тип. РЗМ

Вид. Урок формування умінь і навичок.

Обладнання: підручник; таблиця „Типи мовлення";
портрети українських письменників;
ілюстрації української символики; фотографії міст України; магнітофон, фонограми українських пісень.

Література:

  1. Витоки творчості. Посібник.-Д.: Стакер, 1998.
  2. П.І.Лаврів. Моя земля - земля моїх батьків. РВП „Лебідь",1995.
  3. Р.А.Говорун, В.Є.П'ятеренко. Одна Батьківщина, і двох не буває.- Артемівськ, 1997.

Хід уроку:

  1. Оргмомент.
  2. Оголошення теми та мети уроку.

-Діти, сьогодні на уроці розвитку мовлення, ми будемо навчатись писати твори-роздуми на основі власного досвіду на тему „Україна моя, Україна, я для тебе на світі живу".

  1. Робота за темою.

3.1. Актуалізація опорних знань учнів.

а) Згадки про історію Київської Русі.

-Україна - чудовий край. Хто хоч раз побував в Україні, не годен розлучатися з нею, бо вона притягає людину, як магніт залізо. „Українське небо сміється і манить до себе. Звірини в лісах і полях так багато, що зубрів, диких коней і оленів забивають тільки для шкур. Птахів стільки, що навесні хлопці наповнюють цілі човни яйцями диких качок, гусей, журавлів і лебедів". Так писали про Україну, давні чужинці.

Україно... Матінко рідна... Народилася ти на святій землі, про яку ще колись апостол Андрій первозданний, сказав: „На цих горах засяє благодать Божа". Його пророчі слава збулися. Держава, яка виникла на цих святих горах, Київська Русь, була однією з наймогутніших в світі. А хто пам'ятає легенду про виникнення міста Києва?

(Діти розповідають легенду).

б) Милування українською піснею.

-Україна... Ми народилися в Україні, і нам безмежно дорога ця земля. Всю її не охопити думкою і уявою, а тим більше не розкажеш словом, вона вміщається лише в серці. А які пісні співають українці!

Хто не був зачарований українською піснею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим, ніжним, сильним? Послухайте одну з них.

(Звучить фонограма української пісні).

в) Про українську мову.

- Яка гарна та красива українська пісня. Яка мелодійна українська мова. За своєю мелодійністю українська мова займає 2 місце в світі після італійської.

Мова наша українська - це золотий запас голосу душі народної, з якого виростаємо, яким живемо і завдяки якому маємо велике право і гордість іменуватися народом українським.

А скільки чудових творів написано українськими письменниками Тарасом Шевченком, Лесею Українкою, Іваном Франком та багатьма іншими. Давайте згадаємо їх.

(Діти розповідають напам'ять улюблені поезії).

г) Видатні люди України.

- А скільки видатних людей народилося на Україні! У Маріуполі народився всесвітньо відомий живописець Архип Куїнджі.

У Дебальцеве - поет, письменник Володимир Сосюра.

У селі біля Красноармейську - композитор Сергій Прокоф'єв.

У Добропіллі - письменник Микола Чернявський.

- А кого з видатних українців ви пам'ятаєтє?

(Діти розповідають).

д) Будівельники майбутньої України.

- Так, багато видатних людей народила матінка Україна. Людей, які будували, покращували рідну землю. Тепер і ви, коли подорослішаєте станете поряд з ними, щоб працювати для своєї Батьківщини.

- Хтось з вас стане лікарем і буде лікувати людей. Хтось стане будівельником, щоб будувати величезні палаці. Хтось буде науковцем або винахідником,та робитиме дослідження та відкриття або відкривати нові землі. І все це ви робитиме для рідної землі, Батьківщини.

А що ж треба, щоб все це сталося?

(Формулюємо з учнями Правила українського вихованця.

Наприклад:

  1. Бути свідомим громадянином України, гордим, що ти українець.
  2. Поважай і люби свій народ, свою землю, історію та культуру.
  3. Дорожи честю української символики.
  4. Шануй пам'ять предків і тих, хто впав у боротьбі за волю України.
  5. Люби своїх братів, сестер, поважай старших.
  6. Виховуй себе ввічливим, культурним, грамотним і сильним.
  7. Підтримуй українські звичаї і традиції своєю участю у них.
  8. Гідно поводь себе у громадських містах, на вулиці, не забувай, що ти представник української нації.
  9. Поважай культуру, звичаї і мову інших народів.
  10. Будь впевнений: мати і Україна - то найсвятіші слова.)

3.2. Повторення типів мовлення по таблиці (на дошці).

3.3. Робота над пам'яткою при написанні творів роздумів (плакат на дошці).

3.4. Творче завдання. Діти розповідають, що вони напишуть у своєму творі.

3.5. Написання твору.

  1. Підсумок уроку.

а) читання 1-2 творів

б) Бесіда.

- Діти, що ми з вами робили сьогодні на уроці, що сподобалося та запам'яталося?

  1. Домашнє завдання

Дописати твір.

Автор: Молчан Владілена Володимирівна, учитель української мови та літератури Донецької ЗОШ № 101

 

Категорія: Мої статті | Додав: Владилена (19 Листопада 2013) | Автор: Владилена
Переглядів: 553 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Калькулятор
Вікіпедія
Конвертор

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz