Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20 Квітня 2024, 12:56:35

Персональний сайт Владілени Володимирівни Молчан

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Олесь Ільченко – сучасний український поет, прозаїк, сценарист, журналіст.

Тема. Олесь Ільченко – сучасний український поет, прозаїк, сценарист,   журналіст.

Мета: подати основні відомості про творчість Олеся Ільченко; охарактеризувати ідейно-стильові особливості його поезій; розвивати асоціативне мислення, уміння виділяти й пояснювати засоби поетичної мови, визначати віршовий розмір, сприяти поглибленню творчої уяви й образного мислення учнів; формувати естетичне ставлення до життя, до поезії; розвивати емоції, почуття, уміння сприймати твори на слух, удосконалювати навички уміння аналізувати прочитане, зв'язно висловлювати власне ставлення до розглянутих творів; формувати духовну особистість школяра.

Тип уроку:     засвоєння знань і формування вмінь.

Обладнання: портрет Олеся Ільченко, виставка творів поета, питання для експрес-опитування, таблиця «Проблемне завдання», презентація «Олесь Ільченко», відеоролики (1. PRO читання . Олесь Ільченко; 2. О.Ільченко в Книжковому кошику).

«Землі хочеться бачити більше, ніж дозволяє обрій»

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I.  Організаційний момент

II. Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя.

2. Проблемне завдання

Учні заповнюють таблицю.

Що я знаю з цієї теми

Що я хочу дізнатися

Мої очікування від вивченої теми

 

 

 

IІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Опрацювання життєвого й творчого шляху Олеся Ільченко.

- Слово вчителя та підготовлених учнів у супроводі презентаціі

Олесь Ільченко (Ільченко Олександр Григорович)- сучасний письменник, сценарист, журналіст, педагог

Олесь Ільченко народився в Києві 1957 року. З діда-прадіда по батьковій лінії — всі кияни. Вони були заможними міщанами, мали власний великий цегляний будинок на Подолі, ближче до Куренівки. Проте бабуся й дід, мамині батьки, переїхали до Києва наприкінці 1920-х років з «отого найкращого села», славетної Шевченкової Кирилівки (нині — село Шевченкове). Цікаво, що його пра...прабабусі, Оксані Коваленко, Тарас Шевченко присвятив деякі свої вірші («Мені тринадцятий минало...» та інші).

А один з пра...прадідів, Іван, справжній гайдамака за характером, підпалив, аби помститися (то окрема історія), економію відомих панів Енгельѓардтів. Його вислали до Сибіру... Мати й бабуся були вчителями рідної мови; отож удома панувала літературна українська мова. Іноді в їхній мові траплялися й досі милі «шпориш» чи «Гумань», як вони напівжартома вимовляли, а не нейтральні «спориш» та «Умань». Жодних «мовних антагонізмів» між мамою й батьком не було.

В дитинстві Олесь відмовився від пропозиції класика українського кіно Віктора Івченка зіграти іншого класика — малого Довженка в екранізації «Зачарованої Десни».

Освіта – природнича і літературна: закінчив Київський педагогічний університет ім. Драгоманова та Московський літературний інститут ім. Горького.

Автор семи збірок поезій, десяти книжок для дітей і підлітків, кількох кіносценаріїв (один екранізований – фільм «Я той, хто є», реж. О.Володіна). Автор містичного детективу «Місто з химерами» (лідер рейтингів ВВС і «Книги року»), а також творів для дітей.

Він колекціонує старі київські цеглини, любить подорожувати й інколи ходить з друзями фотографувати зникаючий Київ. В 2010 році Олесь Ільченко подарував Національному музею літератури видання 1920–х, 1940–х і 1960–х років. Усі вони — з родинної бібліотеки.

ІV. Ідейно-художній аналіз поезії

1.Слухання поезії, яку читає сам автор (відеоролік «PRO читання . Олесь Ільченко)

Дерева бруняться...

Бесіда з учнями

-         Яка картина постає перед читачем? -         Якими засобами автор передає настрій героя, збентеженість,  хвилювання, безнадійність? Який віршовий розмір поезії, у чому особливості рими? -         Яке почуття домінує у вірші? Яка провідна думка твору?

Автор описує враження від перебування на Подолі. Весна, замість пробудження природи й радості, викликає сумні , гнітючі почуття: бруд, цвинтарі, ґави, жовті коридори психушки… Численні метафори тільки підкреслюють «весняний маскарад» не людей, а тіней, які від них зосталися.

Виразне й осмислене читання твору

Зовсім інші враження складаються від рядків, написаних Ільченком в Одесі

За поворотом шашлична "Олеся”...
Автор приїжджає до Одеси на тиждень відпочити, подихати морським цілющим повітрям. Він сподівається на те, що перепочинок принесе йому позитивні емоції, можливо, романтичне кохання, яке надихне його на написання нових творів. Це підкреслюється, використаними в поезії, епітетами та повторами. Рядочки настільки легкі, музичні, що вважається, що самі слова – це пісня душі.

6.Знайомство з прозою. Роман «Місто з химерами»

- Відеоролік О.Ільченко в книжковому кошику.

- Жанр: роман, документальний культурологічний детектив з елементами містики)

-         Історична основа: Автор на основі не оприлюднених і донині архівних матеріалів ретельно і документально відтворює події першої третини минулого століття. «Місто з химерами» – розповідь історично достовірна і водночас детективно-містична. Знаний київський будівничий Владислав Городецький став леґендою ще за життя. Жоден з більш як сотні чудових київських архітекторів не привертав такої широкої уваги. А Київ – місто найвищого творчого злету Городецького – і досі приховує багато таємниць…

 Роман був визнаний читачами «Найкращою українською книгою 2010 року» за опитуванням журналу «Корреспондент».
«Місто з химерами» також увійшло до п’ятірки фіналістів конкурсу «Книга року Бі-бі-сі – 2009».

Кожне старовинне місто має свої загадки. Київ – не виняток. «Місто з химерами» (у формі документального культурологічного детективу з елементами містики) розповідає про долю і творчість видатного архітектора Владислава Городецького, який вчився в Одесі, здобув вищу освіту в Петербурзі, сягнув творчого злету в Києві на початку ХХ століття, плідно працював у Польщі в 1920-х роках і завершив свій життєвий і творчий шлях у Персії, в січні 1930 року. Основні події розгортаються в сучасному й старому Києві, але разом із Городецьким майбутній глядач помандрує на Алтай, до Африки, Персії…

…Влад і Артем, двоє київських юнаків, знаходять на одній з опор старого мосту в центрі міста дивний предмет: герметично закриту свинцеву рурку. В ній виявляються давні документи, листи, креслення, які, як потім з’ясовується, належали архітектору Городецькому. Серед знайденого найзагадковішим є аркуш паперу, на якому друзі виявляють тайнопис. Це зображення трикутника й незрозумілі літери. Влад і Артем крок за кроком розплутують стару загадку міста і самого будівничого.

V.  Підбиття підсумків уроку

1. Слово вчителя

2. Індикатор засвоєння матеріалу

Заповнити таблицю «Чи справдилися ваші очікування від вивченої теми».

Добре засвоїв (-ла)

Маю сумніви

Хочу дізнатися більше

 

 

 

VI. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VIІ.       Домашнє завдання

Висловити власне ставлення до розглянутої поезії.

Категорія: Мої статті | Додав: Владилена (19 Листопада 2013) | Автор: Владилена
Переглядів: 1763 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 1
1 Sergnow  
0
<a href=http://zmkshop.ru/stati/metallicheskie-fermy-na-zakaz/>стальные конструкции опор вл 0 4кв</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Калькулятор
Вікіпедія
Конвертор

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz